Sagan om en fantasi.

Idag har jag lekt med Nellie/Nellö/Nellyt/Nellu.. Hur som helst, hon heter ju Nelly, så vi kallar henne för det.
Jag har umgåts med Nelly idag. Först kokade vi ägg, sen åt vi dom, det var inte gott.. När vi gjort det gick vi ner på stentrappan och käka glass och skrek ut våran vår-lycka. Det var trevligt. Sedan gick vi hem till Nelly och lyssnade på ett band som vi spelat in när vi var små. Fybövelen vad fula vi var. Men vi hade roligt på den tiden. Den tiden, då vi fick vara små. Men jag gillar dig fortfarande Nelly. Jag gillar oss. Som vi var, och som vi blivit. Jelly. Även om vi ses sällan.

Meningen med livet? Vart tar livet slut? Vad är liv? Vad fanns innan det som är där ute fanns? och sånna saker som; Varför tycker han/hon inte om mig? Vad är tankar? Vad är känslor?
Det är sånt jag funderar över. Det är så att det inte får plats i hjärnan. Jag bär en korg full med papperslappar som är ner kluddade med slarviga bokstäver, tankar, som jag fyller på när jag vandrar längs dom vägar jag lever på.
När jag blir äldre, när jag inte har något alls för mig, ska jag plocka upp en lapp i taget och lösa varje fråga jag fångat..


Stå på vakt för att när som helst fånga din vän som då och då faller.
Du var inte där för mig.

Fröken svår.

Kommentarer
Postat av: Nellt

awh, jenny...

2006-04-13 @ 12:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback