- Är du där? Stanna kvar. Lev för att du lever.

Idag är precis som igår. Även om snön faller över oss nu, men inte då. Nu med slask, som läcker in i skorna.


Hjulet på cykeln är vint, det kan hända att jag
svänger åt fel håll en del gånger. Och ibland kör jag ner i diket.



Jag dinglar med benen från fönstret och tittar på alla som gå förbi
med vinden som kittlar mellan tårna
Jag som längtar efter sommaren, börjar tänka på allt möjligt

Jag tänker på alla problem som finns
Om det finns lösningar på allt
eller kanske endel saker ska vara

Jag tänker på alla som faktiskt vill hjälpa
och dom som inte har nån aning om hur

Jag tänker på alla dom människor som aldrig fick hjälp
Dom som ropat, och ingen vågat lyssna
Dom som gav upp och hoppade ut
istället för att sitta kvar, och dingla med benen och bara tänka

Ingen minns vad som hände
Det var ingen som såg. ingen som hörde
Ingen som ville
Vi är mitt i allt, Jag vet att du vill flyga bort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback