There's no way to catch a flying mind.

Grattis Kristin på din 5års dag. 

 Grattis kristin 
 

Jag har världens bästa syskon. En underbar lillasyster. Och en underbar storebror.
Vad mer kan jag begära?

Det är solen som skiner idag. Den skiner för oss. För alla som ser den. För alla som har levt sitt liv. Jag tror att när man levt, då får man en egen himmel. Och där skiner solen när man vill att den ska skina, där blommar det när man vill att det ska blomma. Där får man dom trognaste, tröstande vänner. Där kan man kika ner på alla som lever. också kan man ge ledtrådar.. såklart.

Att rulla ett varv i snön. Det var en kort stund. Men det var kul.
Och endel vet inte ens att det är snö ute? O_o
Alla har inte så stor koll på läget som endel andra..

"Inuti snökupan på pappas skrivbord fanns det en pingvin med röd-vitrandig halsduk. När jag var liten brukade pappa lyfta upp mig i sitt knä och sträcka ut handen efter kupan. Sedan höll han den upp och ner och lät all snön samlas i taket innan han med en snabb rörelse vände på den igen. Så satt vi båda och tittade på snön som sakta föll över pingvinen. Jag tänkte på att pingvinen var ensam där inne, och därför tyckte jag synd om honom. När jag talade om det för pappa sa han; -Du behöver inte tycka synd om honom. Han har det bra. Han är instängd i en perfekt värld."   (Ur Flickan från ovan)

Alla har sin egen hemlighet. 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Du är inte så dålig själv!

2006-03-19 @ 08:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback