Jag plockade en blomma någonstans på vägen..

Dagen igår.. Hur ska jag uttrycka mig?.. Den var helt enkelt... jättebra!


Under en lång väntan på Frida, passade jag på att plugga.
När hon äntligen dök upp, alldeles innanför dörren hos min far (där vi skulle mötas), skrev vi fina "Grattis-lappar" som satt på dom två gigantiska och vackra rosorna som vi skulle ge till Elina och Nelly i 32års present. Vi skulle nämligen på "Glasskalas", något att se framemot vs!

Mitt pekfinger närmar sig dörrklockplings-knappen. Jag trycker till och hör ett svagt "drrrrrr" inifrån. Nelly kommer farande mot dörren, (jag såg det genom fönstret) hon trycker ned dörrhandtaget och puttar till. - Heeeej! Vad kul att ni är här!
Vi ropar på Elina för att också få henne på plats. - Här, Grattis! Säger både jag och Frida och räcker fram en varsinn ros. Jag till Nelly och Frida till Elina. Flera välkomnande famnar bildar ett litet trevligt kramkalas och därefter landade ett glasskalas.

- Hugg in! säger Nelly när hon står på sin stol efter att ha fått all uppmärksamhet genom att klinka med skeden mot djuptallriken.
Födelsedagsbarnen passade på att frossa i sig så mycket dom kunde medans vi andra sjöng; - Ja, må dom leva. Ja, må dom leva. Ja, må dom leva uti hundrade år. Ja, visst ska dom leva. Ja, visst ska dom leva. Ja, visst ska dom leva uti hundrade år! .. Vi sjöng den på ett konstigt vis som jag inte kan, men jag förökte så gott jag kunde.

När vi alla var mätta och belåtna blev det frågesport. Det var en frågesport med glass som ämne, givetvis. Nelly och Elina hade kämpat för att få ihop hela 15 frågor. Det var ganska svåra frågor, tycker jag. Men det var roligt.

Nästa moment var "Frysleken". En helt ny lek, för mig, som gick ut på att tre peroner skulle improvisera en scen och när någon i publiken kände för att byta ut någon av de tre personerna ropade den "Frys!" och då fick den nya personen komma på en ny början på en ny scen.
Jag kände mig tråkig för jag inte sa "Frys" en enda gång, men det var hur kul som helst att bara se på.

Det där ljusgula huset på Vallongatan lyste av vänskap och humor den 11/10. Dom flesta var härligt klädda och alla var på gott humör. Det var "glassigt" vs..


Sedan for jag och Frida till Café Fredo. Där var det också skitkul.


..lilla jenny.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå, vad glad jag blir, när du tyckte om kvällen:D

2006-11-13 @ 16:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback