I'll never gonna fall again

Jag tror att kärlek är en sorts inbillning, eller vilja. Det är som om vi bara måste vara "den bästa" för någon annan och vi måste ha en "den bästa" som ska få eka i centrum av hjärnan för att vi själva ska må bra. 
Eller så kanske kärleken.. Vad är kärleken? Om kärlekern inte är inbillning eller vilja? Är kärleken allt som vi inte kan ta på? Innehåller kärleken alla känslor som vi kan känna? Är kärleken både inbillning, vilja, vishet, vänskap, misstro, tillit, gemenskap och allt det där?
Eller är kärleken inget hav med alla olika sorters känslor? Är kärleken en känsla för sig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra du tänker Jenny! Jag blir så glad när du delar med dig av din klokhet!:)

2007-02-20 @ 21:09:11
Postat av: elin

kärlek är kärlek, och kan inte beskrivas.

2007-02-21 @ 08:10:52
Postat av: Anonym

kärlek är precis som döden?
Vi kan inte riktigt veta vad som händer när vi hamnar där. Men ändå vet vi vad kärleken/döden innebär?

2007-02-21 @ 11:46:36
Postat av: troll

svårt att säga vad exakt det är. men det hör till den svåra kategorin. för det är förjävligt.

2007-02-25 @ 13:34:25
Postat av: Ida

jag tycker om dig, och det är tamefan kärlek, det enda jag vet.

2007-03-04 @ 20:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback