Min gnistrande vinter är här.

Den föll från himlen igår. Med en lätt vickning på persiennen får jag syn på den glittrande backe jag väntat på så länge. Jag följer med pappa och Ulrika till valbo för att hämta några möbler, och då ringer Nelly och berättar att hon, Elina, Olle, Isabelle, Patrik, Johannes och Maja ska ha picknick på Gunnarsudde vid ettiden (det vart lite senare än ett), och hon frågar fall jag vill komma med. Och det vill jag ju.. Ute på Gunnarsudde sätter vi fyr på elden och börjar äta vår massäck. Vi leker ett-två-tre-ost, vilket är utomordentligt kul. Sedan ligger våra frusna fötter i elden och Nelly sätter fyr på sina flera gånger, men dom slocknar fort. Sedan fördriver vi tiden med att försöka hålla elden vid liv, och vi lyckas faktiskt förvånansvärt bra, även om den var nära att slockna flera gånger.. Väl hemma hoppar jag in i min varma dusch och jag står där länge länge. Så ringer Isabelle och frågar om jag vill komma med till Hedman. Och det vill jag ju. Men det var dock inte fullt så roligt.. Jag sitter under tystnad och försöker komma på något intressant samtalsämne, men lyckas inte. Därför ringer jag till Veronica och frågar om hon vill komma och göra oss sällskap. Och det vill hon ju. Jag och Veronica sitter hos Hedman och pratar och skrattar tills vi kommer på att vi är hungriga, vilket får oss att vilja gå till Milano för att äta. Sedan tar vi bussen hem.

Idag sov jag hemskt länge.. Nästan till två. Nästan hela dagen har gått, jag måste ut och gå när jag har ätit maten som mamma är uppe och lagar just nu.


When you love someone but it goes to waste, Could it be worse?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback