Peder Malm


Idag fick vi alla ett varsitt, skrynkligt krassefrö av en man på skolan.
Han sa att när man känner sig liten kan man plocka fram det och titta på det.
Så kan man tänka utifrån det.
Att man egentligen är ganska stor och man kan göra ganska mycket.
Många fler saker än krasselkrassefröet.

Jag beundrade den mannen just då.
Han var så positiv.
Han fick allt att låta så rätt, så lätt.

Det lilla krassefröet ligger framför mig och tittar.
Men det får mig inte att tänka stort nu.
Bara litet, och pluttit, innanför en rund ram.
Du du du du du du du du.
Innuti ett skal på ett krassefrö.

Kommentarer
Postat av: ida

jag tänker plantera krassefröet, precis som han sa. och försöka tänka på att man växer och utvecklas. men det är svårt att tro på de där sakerna. alla svårast är det när det gör så himla ont, precis som det gör nu.
men du jennut, du är fin. finare än finast. puss för det!

Postat av: Anonym

Hej söt :) Jo det gick bra igår, kom dock hem halv nio.. lite drygt :/
Tack så mycket :) hur gick NP för dig då?
puss

2008-04-17 @ 11:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback