En dag med Maria-Maria

Saker Maria har sagt under dagen:
"Dagens skämt. Woho. En stor applåd."

"kolla, kolla. nä, men kolla inte. men kolla här"

"Jag finner inga ord för mig själv"


Jag och Maria stannade kvar i skolan idag. Vi lånade några filmer från lärarrummet. Tre stycken, för att vara exakt. Vi såg inte färdigt en enda. Den första krävde alldeles för mycket tankeverksamhet så vi började att se på film nummer två. Men det började det spöka i skolan, så vi såg aldrig klart den heller. Lampor på övre plan tändes och släcktes. Larmet gick igång, trots att jag just stängt av det. Vi gick upp för att se efter om det var någon mer än oss kvar efter skoltid, men det kunde vi se att det inte var. Vi blev båda lite rädda, men fortsatte att titta på film nummer två. När larmet gick igång ytterligare en gång gav vi upp. Vi packade ihop och begav oss hem till Maria istället. Där befann sig Frida, Sandra och katterna.






Kommentarer
Postat av: Bea

Hehe, lät lite knasigt ;-)

Postat av: Elin

Du har knept fint !

2008-12-03 @ 22:18:22
URL: http://iilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback