PASTA MED PESTO

Umgicks med Frida igårkväll. Hon lagade mat åt oss. Pasta med pesto! Kanongott! 
Sedan såg vi på film. Två filmer. De bortglömda och What Happens in Vegas.
Vi dippade grönsaksstavar och drack läsk.
Vi var båda jättetrötta men somnade ändå inte förens klockan passerat halv två.

Idag åt jag och pappa middag på Oden. Han åt plankstek; fläskfilé. Jag åt gösfilé med potatismos och hummersås. Jag var skeptisk mot hummersåsen först, men den var t.o.m. god...
Sedan gick jag på promenad med Elin. Gick några varv sedan tog hon med mig hem till sig. Hemma hos henne stog Elins mamma i köket och gjorde knäck. Vi norpade ett gäng och det smakade fasansfullt gott... Till knäcket drack vi glögg... Genom detta har jag har fått smak av december, matglad och god. Vit och glittrande. Underbara december...

Kommentarer
Postat av: Elin

Det var mysigt att promenera och norpa knäck. Vi borde göra om det ! :)

Postat av: jennymaria

absolut!

Och du... Det kändes skönt att vika av till den där svängen, istället för att fortsätta gå, där vi gick så mycket förut.

2008-12-09 @ 13:50:00
Postat av: Elin

Jaa. En massa massa gick vi där. Och inte blev det mycket bättre för att vi gick det. Det blev bättre med glögg och knäck.

2008-12-09 @ 21:07:12
URL: http://iilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback