seven days.

Om en vecka är jag i Lidköping! Det är där jag befinner mig i slutet av det här året och i början på nästa. I Lidköping. hos Johan.
Fybövelen vad jag längtar...

Igår firade vi jul, minijul, hos min mamma. Mormor, jag, mamma och lillasyster var närvarande. Det var mest för att syster åker ner till småland över jul, till sin farfar, och hon vill ha julklappar av sin andra halva av släkten också, så vi var tvugna att ge henne det. Vi satt i sällskap av lussebullar, pepparkakor, tända ljus och julgran (silvrig, glittrig, med lila kulor, alltså jättesnygg) och väntade på tomten. Syster var tomte. Hon hade fixat skägg och luva, det nödvädigaste. Luvan vad rosa och skägget var en bomullstuss, fasttejpad med ett bamseplåster. Hon var söt. Tomten var söt. Hon knackade på och frågade om det fanns några snälla barn - vilket det ju gjorde. Så hon steg in och började dela ut julklapparna som låg vid silvergranen. Det var nog den sötaste julklappsutdelningen jag varit med om...

Kommentarer
Postat av: Johan fattar aldrig allt

Wi hoo! Du är snart här :D

Postat av: Elin

Åh. Det låter sött och snyggt och trevligt och allt ! :)

2008-12-24 @ 00:53:25
URL: http://iilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback