Havresmulpaj med blåbär

Det kliar i mina fingrar. Jag är sugen på att baka! Men jag har inte tid idag... För idag ska jag plugga arslet av mig. Läs igenom receptet, man dreglar ju.

Havresmulpaj med blåbär
6 port



Ingredienser:
2-3 nektariner
1/2 l färska eller frysta blåbär, cirka 250 gram
1/2 dl strösocker
1 msk potatismjöl


Smuldeg:
3/4 dl strösocker
1 1/2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
125 g smör


Till servering:
2 1/2 dl Kelda vaniljsås


Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Dela och kärna ur nektarinerna.
Skär dem i tunna klyftor och lägg dem i en ugnssäker form.
Halvtina och lägg i blåbären. Strö över socker och potatismjöl.
Blanda socker, havregryn och mjöl i en bunke.
Finfördela smöret i blandningen till en smulig deg.
Fördela smuldegen över frukt och bär.
Grädda i mitten av ugnen ca 20 min.
Servera med lättvispad vaniljsås.


 

Receptet kommer från http://www.arla.se

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja. Drägel!

Postat av: Anonym

mmmmmmmmmmmmmh...... fy fan

2008-11-25 @ 11:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback