Sjutimmar(ochenkvart)stågresa

Johan och Jonas vinkade av mig på stationen i Lidköping. Tåget rullade mot Hallsberg, precis som planerat. I Hallsberg böt jag till ett tåg som egentligen skulle ta mig till direkt till Sandviken, men det var något med spåret mellan Grängesberg och Borlänge. Så när vi var framme i Grängesberg var vi tvungna att byta till buss. Vi åkte buss till Borlänge och fick åka tåg därifrån mot Sandviken. Tanken var förstås att det skulle ta oss hela vägen hem från Borlänge, och det hade det ju gjort om det inte vore för tåget som hade fastnat i backen någonstans mellan Hofors och Storvik. Så i Hofors blev vi stående i väntan på en buss som skulle ta oss till Storvik. Vi fick förstås vänta inne i tåget, vilket var tur, eftersom det var ca tio minusgrader ute. Men bussen kom efter sisådär 40 minuter och vi kunde fortsätta färden. Väl framme i Storvik fick vi byta till ett tåg som skulle ta mig till Sandviken, och vet du vad? Det gjorde det!!! Ja, hem kom jag tillslut, trots allt krångel. På perrongen i Sandviken stog Frida med öppen famn och välkomnade mig.

Kommentarer
Postat av: Elin

Och nu är du öntligen hemma ! :D Wöwöwöwöwöwööö!

Postat av: Elin

Äntligen, menar jag ju !

2009-01-05 @ 11:25:06
URL: http://iilan.blogg.se/
Postat av: nelly

arrgh, jag blir så irriterad på tåg i bergslagen. kommer ihåg när jag också skulle byta till buss och allt tog sån jädrans tid. helt ostrukturerade dumma människor som jobbade där.

2009-01-05 @ 15:57:14
Postat av: Lena

"Och hon levde lycklig, i alla sina dagar... The end" end-theme-music

2009-01-05 @ 23:34:22
URL: http://beautifuckingworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback